Om sommerhockeyskolen på Lillehammer

Lillehammer Ishockeyklubbs sommerhockeyskole ble arrangert første gang i 2004. Siden den gang har sommerhockeyskolen vokst hvert eneste år.

Sommerhockeyskolen er primært for gutter og jenter i alderen 8-15 år (for 2024 gjelder det årgangen fra og med 2009, til og med 2017, gutter og jenter).

Normalt vil vi ha treningsgrupper inndelt etter alder, det kan forekomme flytting opp eller ned i gruppene. Vi forsøker etter beste evne å tilpasse gruppene optimalt.

Vi legger vekt på individuell trening som skøyteteknikk, pasninger, puck-kontroll, finter, skudd og lignende. I tillegg bruker vi mye spill, for eksempel 3 mot 3, for å trene spilleforståelse.

Det er viktig for oss at elevene har det moro samtidig som de har en lærerik uke sammen med dyktige og kvalifiserte trenere.

Det blir i tillegg målvaktstrening 2-3 kvelder i løpet av uken, med egen målvaktstrener.

Vi har teori om de ulike temaene vi har på istreningene. Vi legger også stor vekt på basistrening som koordinasjon, bevegelighet, styrke, spenst, hurtighet og kondisjon. For de minste blir det mye oganisert lek.